ایران آزاد
ایران آزاد
بالاخره معلوم شد که شک درمورد مدرک تحصیلی آقای دانشجو بی مورد نبوده است! اما بامزه تر اینکه رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته است که کامران دانشجو مدرک دکتری را نه از دانشگاه امیرکبیر و نه از دانشگاه امپریال کالج لندن گرفته است، بلکه وزارت علوم با توجه به سوابق تحصیلی تشخیص داده که این سوابق برابر با مدرک دکتری از دانشگاه امپریال کالج لندن است!
۱) این یک بدعت تازه در وزارت علوم است که سوابق تحصیلی افراد را با مدرک تحصیلی یک دانشگاهی، که تحت مدیریت آن وزارتخانه نیست، مقایسه می کند! اگر فرضا امپریال کالج لندن زیرمجموعه ای از وزارت علوم بود، آنگاه با اغماض میتوان قبول کرد که وزارت علوم حق داشت چنین نظری بدهد.
۲) در صفحه شخصی آقای وزیر آینده! در سایت دانشگاه علم و صنعت، محل اخذ مدرک فوق لیسانس و دکترا دانشگاه منچستر ذکر شده است اما رئیس کمیسیون مجلس گفته است کالج لندن! آقای عباسپور ظاهرا بیش از خود آقای دانشجو می داند که وی در کالج لندن درس خوانده است!
۴) آقای عباسپور گفته است: «با توجه به گذراندن امتحان نهایی PH.D در امپریال کالج لندن و دفاع در دانشگاه امیرکبیر ...» جناب آقای عباسپور ممکن است بفرمایند که امتحان نهایی PH.D چیست؟! و در چه مرحله ای از تحصیل در امپریال کالج لندن گرفته می شود؟ و آیا آقای دانشجو مدرکی دال بر گذراندن این امتحان فرضی* ارائه داده است؟ و اگر وی چنین امتحان (فرضی) را گذرانده است، چرا در پاسخ به استعلام از امپریال کالج لندن نوشته اند که اصلا فردی به نام دانشجو در آنجا تحصیل نکرده است؟
۵) پاسخ اصلی به این تشکیک می توانست همان شعار تبلیغاتی احمدی نژاد یعنی «ما می توانیم» باشد! این پاسخ از هر پاسخی پذیرفتنی تر بود. در این دولت هر چیزی شدنی است! به عنوان نمونه، رئیس این دولت چندین پدر دارد! دولتی که ماهیت پدر رئیس آن در هاله ای از ابهام قرار دارد، به چالش کشیده شدن اصالتِ مدرکِ وزیرِ آن بسیار مضحک است!
_____________
پ.ن. دوستانی که در مورد سیستم آموزشی امپریال کالج آشنایی دارند می توانند در مورد این امتحان نهایی توضیحاتی بنویسند!
2 پیام:
Anonymous Anonymous فرموده است
جلسه دفاع از تز در واقع از دو قسمت تشکيل ميشود.بخش اول کانديدای مدرک تحصيلی ابتدا شرح تحقيقات،يافته ها و مسايل حل نشده در پروژه خود را بيان کرده که بدنبال آنجلسه پرسش و پاسخ عمومی مطرح ميشود. سپس جلسه پرسش و پاسخ بين کميته اساتيد و کانديدا با سوالات تخصصی تر که ممکن است ساعتها ادامه پيدا کند برگزار ميشود که گاهی به آن امتحان نيز ميگويند. اين البته در دانشگاههای مهم کانادا و آمريکاست. از انگليس اطلاع درستی ندارم ولی دانشگاهای کمتر مهم انگليس بخصوص در مقاطع دکترای رشته های مهندسی بسيار سهل و ساده تر از ساير رشته ها در آمريکای شمالی برگزار ميشود.

Anonymous Anonymous فرموده است
آقای عباسپور از این به بعد به هر دانضجو و غیر آن که دو جزوه قانون اساسی و آیین نامه مجلس را بلد باشد مزایای نمایندگی مجلس را لطف کنید بدهید

پیام شما؟…