ایران آزاد
ایران آزاد
در حدود سه سال پیش این مطلب را در مورد اشتباهات هاشمی نوشتم که البته آن روز گمان نمی کردم خامنه ای تا اینجا پیش برود که ولی نعمتش (هاشمی رفسنجانی) را توسط احمدی نژاد اینچنین به گَند بکشد و ضمنا در مقابل رای مردم هم بایستد! اما در عجبم که هاشمی هنوز هم نمی خواهد بفهمد که دوره آیات عظام گذشته است. این مراجع عظام بنا به خاصیت ذاتیشان نمی توانند در چنین شرایطی در سرنوشت این کشور کمترین اثری داشته باشند. وی که قاعدتا بایستی بیش از امثال من با فقها (به استثنای عده اندکی از آنان همچون منتظری و صانعی و ... که البته امروز عملا قدرتی ندارند) و فقه شیعه و مسائلی همچون «تقیه» آشنا باشد!
نکته دیگری که شاید هنوز هاشمی به آن پی نبرده باشد  این  است که وی (و البته دیگر مسئولین نظام) هنوز قدرت مردم و خشم آنان را نادیده می گیرد و یا به قول خاتمی چنین می پندارد که این مردم برای حمایت حداکثر یک رای می دهند و ...! حوادث اخیر نشان داد که خشم مردم و قدرت آن به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.
آلترناتیو دیگر که هاشمی بیشتر به آن تظاهر می کند حفظ نظام و مصلحت نظام است! که این مورد بیش از موارد دیگر غیرقابل قبول است. کدام مصلحت و کدام نظام؟! نظامی که اینگونه مردمش را به گلوله می بندد و رذیلانه به رای آنها خیانت می کند و رهبر آن و نوچه هایش در دروغگویی گوی سبقت را از هر کذابی ربوده اند، چرا باید حفظ شود؟ و این چه مصلحتیست؟!
آلترناتیو دیگری که بیشتر در بین مردم شایع است اینست که وی در همه توطئه ها و جنایاتی که بدست خامنه ای و عمالش انجام یافته شریک است و لذا نفی خامنه ای توسط هاشمی، نفی خودِ وی می باشد. در این صورت باید به هاشمی گفت که مردم به زودی گذشته ها را فراموش می کنند. اگر وی امروز در کنار اصلاح طلبان از حقوق از دست رفته مردم دفاع کند، مطمئنا مردم بسیاری از خطاهای گذشته وی را خواهند بخشید همانگونه که بسیاری دیگر را بخشیدند. امیدوارم که وی به زودی چنین کند. امروز هنوز فرصت باقیست، فردا معلوم نیست.
2 پیام:
Anonymous Anonymous فرموده است
این مطلبتان خیلی شبیه این مطلبی بود که نوشته بودم. مطلب شما را در بالاترین دیدم. موفق باشید

www.anticoup.blogcu.com
نامه سرآخته به رفسنجانی

Anonymous Anonymous فرموده است
تحلیل جالبی بود. امیدوارم که همیشه موفق باشید.ضمنا چرا دیر به دیر وبلاگتان را آپدیت میکنید.
ارداتمند
از دوستان قدیمی

پیام شما؟…