ایران آزاد
ایران آزاد
انتخاب مقاله ای در محکوم کردن ماجرای انتشار فیلم منسوب به آقای اسفنديار رحيم مشايي منتشر کرده است که خواندنی است! جالب آن است که در ذیل آن هم فقط نظرات موافق را منتشر کرده است. در مورد این مقاله چند نکته قابل تامل است:
نخست اینکه نوشته است: «انتشار قطعه هایی از فیلم منسوب به " مشائي" پس از پانزده ماه ، را نمی توان به باورمندی شدید جریان منتشر کننده به اصول دیانت و مهمات شریعت مربوط دانست ، و انتشار این فیلم را که به لحاظ حقوق اسلامی حتی اگر درست باشد ( (مصداق بارز اشاعه فحشاست اگر...) ) پس از گذشت پانزده ماه ، به دغدغه های شریعت دوستانه این عزیزان بازگرداند.» اولا مگر گذشت 15 ماه در نفس عمل تغییری ایجاد می کند؟! این استدلال برای منزه جلوه دادن مشايي کاملا بی پایه است و ثانیا ابن جمله که « انتشار آن مصداق اشاعه فحشاست» معنی اش این است که نفس عمل عین فحشاست!
دوم نوشته است: «کراهت نگاه به رقصنده و یاخود رقص ( بخوانید حرکات موزون ) قطعا به اندازه دروغ ، غیبت ، تهمت نیست.» انتشار فیلم مشایی نه دروغ است و تهمت (چرا که مشایی خود اقرار کرده است که فیلم جعلی نیست) و نه غیبت (چرا که انتشار فیلم عملی علنی است)! از طرفی چگونه است که نویسنده اصرار دارد این رقص را حرکات موزون بنامد؟! مگر رقص های دیگر حرکات ناموزونند!
سوم اینکه منتشر کنندگان را متهم کرده است که برای رقابت با دولت و کسب جایگاه در انتخابات بعدی قصد تخریب دولت را دارند! قطعا این اظهار نطر می تواند درست باشد و بیانگر این است که در جمهوری اسلامی هر عملی برای رسیدن به قدرت مباح شمرده می شود اما این استدلال فقط برای تخریب منتقدان ( مانند افروغ و ابوطالب و ...) کاربرد دارد نه برای تبرئه مشائی!
چهارم نوشته است: «نگارنده اقای مشایی را هنوز ندیده است. اما اینکه اورا فردی صریح یافته ام که که کمتر تیر در کمان حقه و دروغ میکند ، بین ظاهر و باطن او به سال نوری تفاوت نیست ...)». مشايي چگونه می توانست دروغ بگوید وقتی که نماینده مجلس گفته است من به عنوان متخصص! ثابت می کنم که این فیلم جعلی و مونتاژی نیست؟! اما اینکه تا کنون وی را ندیده ای جای نگرانی نیست، احتمالا همانگونه که مشایی مخالفانش را تهدید کرده است که به حسابشان خواهد رسید، به حساب مجیز گویانش هم خواهد رسید و لذا احتمالا به زودی به فیض ملاقاتش خواهی رسید!
پنجم نوشته است: «پرداختن به ضعفهای مردمان اگر راست باشد نشانه ضعف شخصیت ، سستی ...». آقای نویسنده! مشایی معاون رییس جمهور است! اگر ضعف وی گفته نشود زندگی 70 میلیون مردم به بازی گرفته شده است.
ششم نوشته است: «اگر اسفندیار رحیم مشايي که به گفته برخی در این ماهها تلاشهای خوبی درمحل ماموریتش انجام داده ...» این "برخی" که نوشته ای مرجعش به جز خودِ مشایی چه کس دیگری است؟!
مسئله دیگر اینکه این نوشته سرشار از غلط های انشایی است تا آنجا که معنی برخی جملات و عبارات را اصلا نمی توان فهمید! نویسنده مزبور بهتربود نخست معانی لغات «تنگنای حیرت» و «رقیب» و «نخوت» را از فرهنگ لغت نگاه می کرد و سپس در تنگنای حیرت گیر می کرد! تا آنجا که بنده در جریان اخبار هستم، این طرفداران دولت آن چنان مستِ غرور و نخوت بودند که در این انتخابات اخیر با دوستان سابقشان کنار نیامدند و رقیبی جدید برای خود تراشیدند!
در نهایت اینکه لازم به یادآوریست که بنده شخصا حضور در مجلس رقص را ناشایست نمی دانم و در همه نوشته بالا قصدم فقط اشاره به نحوه استدلال مجیزگویان دولتی ها و نیز عملکرد پر از دورنگی همکاران دولت است. اگر مشايي در پاسخ به منتقدان شجاعانه می گفت که از نظر من حضور در مجلس رقص منکری نبود که برای آن مجلس را ترک کنم، اکنون از نظر بنده هیچ انتقادی به وی وارد نبود.
1 پیام:
Anonymous Anonymous فرموده است
درود
http://www.cyrusnews.com/news/fa/?mi=9&ni=18536

پیام شما؟…