ایران آزاد
ایران آزاد
شخصی ذیل یکی از پست های قبلی، که در مورد ماجرای فیلم سکسی منتسب به خانم زهرا امیر ابراهیمی (بازیگر نقش زهره ، دختر شوکت ، در سریال نرگس) نوشته بودم، کامنتی نوشته است به این شرح: ...آخه بالفرض هم كه يارو سكس كرده.. دوست داشته .. به ما چه؟ حالا تمام اين ملت بيكار يه سي دي رو كردن پيرهن عثمان و دست به دست مي چرخونن.. كه چي ؟ با آبروي افراد به همين راحتي بازي كنن؟
بنده در مورد اصالت فیلم اظهار نظری نکرده ام و ضمنا هیچگاه نگفته ام که با فرض واقعی بودن فیلم، خانم امیر ابراهیمی کارِ درست یا نادرستی انجام داده است! در واقع محوریت موضوع پستی که نوشته بودم حرص آخوندها و قشر وسیعی از مردم و توجه غیرطبیعی آنها به سکس بود که در این واقعه به وضوح مشاهده شد.
اما در مورد این کامنت، بنده با بخش نخست آن کاملا موافقم و معتقدم که این مسئله کاملا شخصی است و هر کس حق دارد که غرایز طبیعی خود را به هر نحوی که می خواهد (منوط به اینکه به حریم دیگران تجاوز نکند و آزادی های دیگران را سلب نکند) ارضا کند. اما بنده با بخش دوم آن مخالفم. هر کس هر عملی که انجام می دهد باید جرات آن را داشته باشد که به آن اقرار کند. مگر همه ما خواهان شفافیت در اعمال مسئولین جامعه نیستیم و مگر فقط مسئولین هستند که باید اعمالشان شفاف باشد؟ هر چند تاثیر اعمالِ مسئولین روی زندگی افراد جامعه به مراتب بیشتر است اما به هر حال همه ما در یک جامعه زندگی می کنیم و متاثر از اعمال یکدیگر هستیم. معنای آبرو و آبروریزی چیست؟ اگر فعل یا صفتی را به ناحق به کسی نسبت دهیم مصداق تهمت و آبروریزی است.
یک بار دیگر تاکید می کنم که بنده نه قصد آن را دارم و نه می توانم در مورد اصالت فیلم یا تصاویر اظهار نظری بکنم و در مورد خودِ عمل هم معتقدم که هر کسی حق دارد چنین عملی انجام دهد. اما بیاییم در معنای آبرو تجدید نظر کنیم و منشاء و هرگونه مصادیق دورویی و ریاکاری را از جامعه مان برچینیم.
2 پیام:
Anonymous Anonymous فرموده است
ممکن است کسی بگوید زهرا ابراهیمی حق نداشته چنین کاری بکند چون که باعث اشاعه فساد در جامعه است و این اشاعه فساد ناقض آزادی دیگران است. بهتر بود به این نکته هم اشاره می کردی که این عمل (چه زهرا امیر ابراهیمی آن را انجام داده باشد و چه نداده باشد)ناقض آزادی دیگران نیست و هیچکس مجبور به دیدن چنین فیلم هایی نبوده است

Anonymous Anonymous فرموده است
به نظر من خانم زهرا امير ابراهيمی كاري نو انجام داده است و يكي از سنت هاي بي پايه را در اين مملكت، خواسته يا ناخواسته، به تمسخر گرفته است. آينده نقش ايشان در تحول جامعه ايران نشان خواهد داد. فراموش نكنيم كه وي هنرپيشه سريال نرگس بوده است كه از پربيننده ترين سريال هاي صدا و سيما بوده است و لذا مشهور بودن وي در اين راستا موثر خواهد بود. آيا فكر مي كنيد كساني مانند پروين اعتصامي در زمان خود كمتر از خانم امير ابراهيمی مورد سرزنش و نكوهش اطرافيان و مردم بوده اند؟ شايد حكومتي ها در پخش اين خبر نقش داشته باشند تا با اين كار احساسات مردم را جريحه دار كنند و سپس از جو ايجاد شده سوءاستفاده كنند ولي به نظر من اشتباه كرده اند. اين كار خانم زهرا امير ابراهيمي جو جامعه را براي پذيرش واقعيات مساعد مي كند و مردم كم كم مي پذيرند كه سكس يك نياز اوليه انسان است و بايد ارضا شودو هيچ زشتي و قباحتي هم ندارد

پیام شما؟…