ایران آزاد
ایران آزاد
جناب سعيد حسامي ، مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران ، افاضه فرموده اند: كمر تحريم‌ را شكسته‌ايم ! الحمدالله! خسته نباشی جهان پهلوان! با این حساب از این به بعد بهانه تحریم برای سوانح هوائی و نیز تاخیر در پروازها نخواهیم داشت!
اما نکته جالب دیگری که وی فرموده است: "... هم اكنون در اروپا براي هر ساعت پرواز ۱۰۰يورو پول مي‌گيرند و كمترين قيمت بليت ۶۰ دلار است. در حالي كه در ايران ما ساعتي ۳۰ هزار تومان براي هر پرواز مي‌گيريم..." وی قبل از این افاضات باید با یکی از کارشناسانش مشورتی می کرد تا در این عصر ارتباطات چنین دروغِ فاحشی نگوید! شرکتهایی مانند «رایان ایر» ، و «ویز ایر» و ... البته استثنا هستند که در برخی مسیرها و در زمانهای خاصی بهای بلیط آنها به ساعتی ۱۰ یورو هم نمیرسد! اما من از این استثناها می گذرم و شرکت های معروف اروپا را نام می برم. شرکت هواپیمایی اسکای یوروپ ، ایربرلین ، نروژین ، نیکی و حتی ساس ، آل ایتالیا ، کی ال ام و ایرفرانس و ... هم اغلب بلیط هایی با بهای کمتر ازساعتی ۱۰۰يورو و حتی گاهی کمتر از سی هزار تومان ارائه می کنند! بعنوان نمونه بلیط پرواز ۴ ساعته شرکت نروژین از استکهلم به کرت (یونان) در ماه آپریل را هم اکنون می توانید به قیمت ۶۶ یورو (یعنی ساعتی ۱۶،۵ یورو) خریداری بفرمایید که از سی هزار تومان هم کمتر می شود!
ضمنا یادآوری می کنم که این شرکت ها از بنزین یارانه ای (چه برای مصرف خود و چه برای قاچاق به دیگر کشورها) بی بهره اند و مانند هواپیمایی ایران ، آزاد انه به قاچاق کالاهای دیگر هم نمی پردازند و حقوق پرسنل آنها ودیگر پرسنل خدمات هوایی و فرودگاهی شان با پرسنل ایرانی تفاوت فاحشی دارد! همچنین توان خرید مصرف کننده اروپایی و ایرانی هم زمین تا آسمان تفاوت دارد!