ایران آزاد
ایران آزاد
مدیران جمهوری اسلامی در توجیه بی لیاقتی ها و ناتوانی های خویش هرازگاهی به دنبال سوژه و بهانه ای جدید می گردند تا نتایج بی کفایتی های خود را به گردن آن بیندازند. سایت تابناک در مقاله ای، حضور غيرقانوني افاغنه در استان كرمان را عامل مشكلات ناگوار اجتماعی و اقتصادی دانست! بازخوانی بخشهایی از این مقاله، که آسمان و ریسمان به هم بافته است تا نتیجه دلخواهش را بگیرد، خالی از لطف نیست!
در قسمتی از این نوشته آمده است: "...حضور نزدیک به۱۵۰ هزار تبعه افغانستان در كرمان ـ كه نيمي از آنان اقامت غيرمجاز دارند ـ موجب شده تا بيش از صد هزار فرصت شغلي استان كرمان اشغال شده و بحران بيكاري و اشتغال جوانان دوچندان نمود داشته باشد..."
اولا: کمتر ایرانی را می توان یافت که حاضر به اشتغال در مشاغل سختی که کارگران زحمتکش افغانی به آن مشغولند، می باشد. ثانیا: چگونه می توان پذیرفت که از این ۱۵۰ هزار نفر، بیش از صد هزارنفرشان(با کم کردن تعداد زنان و کودکان و سالمندانی که نمی توانند کار کنند) نیروی کاری هستند که همواره مشغول کارند؟! حتی نیروهای جوان و فعال آنها هم هر روز نمی توانند کار پیدا کنند! مگر جمهوری اسلامی اجازه کار(حتی در مراکز غیر دولتی) به آنها می دهد؟!
در قسمتی دیگر آمده: "حضور افغاني‌ها و اشتغال آنها به برخي فعاليت‌ها، موجب پديد آمدن مشكلات شديد زيست محيطی، به ويژه در برخي مناطق، سبب آلودگي آب‌های اين شهرستان‌ها شده است"! آقایان اصولگرای تابناکی ذکر نکرده اند که کدام فعالیت (خاص افاغنه) می تواند موجب پديد آمدن مشكلات شديد زيست محيطي و سبب آلودگي آب شود! (واقعا بی شرمی تا این حد!)
چه اشکالی دارد که مبالغ هنگفتی که برای جنگ و خونریزی در عراق و لبنان و سوریه توسط جمهوری اسلامی هزینه می شود در همین کشور سرمایه گذاری شود و زمینه ایجاد اشتغال برای همه فراهم شود تا هم ایرانی ها و هم عزیزانِ آواره افغان به کار و مشاغل آبرومند و قانونی مشغول شوند؟