ایران آزاد
ایران آزاد
کسانی که با سایت ویکی مپیا آشنایی دارند می دانند که هر کاربر ویکی مپیا می تواند یک نام کاربری انتخاب کند و بر حسب اینکه امتیازش در ویکی مپیا بالا رفت اتوریته وی هم افزایش پیدا می کند و می تواند در فعالیت های دیگر کاربران مشکل ایجاد کند و حتی از قعالیت شخص خاصی جلوگیری کند!
یکی از این کاربران که معمولا دارای رتبه اول یا دوم در ویکی مپیا هست شخصی ایرانی هست با نام کاربری shbn که معمولا محل های اضافه شده توسط دیگرا کاربران را بی مورد ادیت می کند و به محص اینکه از کاربری خوشش نیامد از فعالیت وی جلوگیری می کند! یک نمونه از کارهای وی را اینجا بیان می کنم:
ظاهرا وی با شخصی با نام کاربری Golizadeh مشکل پیدا کرده است و به وی رای منفی داده است و دلیل رای منفی خود را هم نوشته است که این کاربر بدون دلیل رای منفی می دهد! اما در پروفایل این کاربر اصلا رای داده شده ای (چه خوب و چه بد) ثبت نشده است!!! البته ظاهرا این کاربر(Golizadeh) به جناب shbn رای «بد» داده بوده است که از پروفایل وی حذف شده است. این بدان معناست که چنین کاربرانی(مانند shbn) حتی می توانند در رای داده شده دیگران هم دخل و تصرف کنند!!!
برای مقابله با این عملکردها می توانید در سایت ویکی مپیا عصو شوید و پس از چند روز حق رای خواهید داشت و می توانید و با رای «بد»، با چنین کاربران ازخودراضی و خودخواهی مقابله کنید.