ایران آزاد
ایران آزاد
پستی که راجع به عکس فرح نوشته بودم واکنش برخی از دوستان را برانگیخت که لازم دیدم توضیحی در مورد آن بنویسم.
1)بدیهیست که در این پست بنده به هیچ نحو قصد جانبداری از جمهوری اسلامی نداشته ام که این خود از کل وبلاگ مشخص است و این پست هم به هیچ وجه چنین معنایی القا نمی کند.
2) در این پست یک عکس از فرح آمده است و در این ارتباط سوال شده است که "آیا وضعیت آن موقع بهتر از نظام ولایت فقیه بوده است؟" بدیهی است که سوال فقط در مورد آن عکس بوده است و نه مقایسه همه جانبه دو رژیم آن هم در یک پست کوتاه، که بیشتر به جوک می ماند! لذا نیازی به مطرح کردن مسائل اقتصادی(که در آن مورد هم جای بحث هست) و گریز به حس نوستالوژی و خاطرات دوران جوانی و مثال از اسپانیا آوردن (مگر ما ایرانیها که خود را نژاد باهوش و فرهیخته و صاحب تاریخ چند هزارساله می دانیم! چه لزومی دارد که بدون تعقل از اسپانیایی ها الگو بگیریم!) و ... نبود.
3) اصولا در این پست من هیچ قضاوتی نکرده ام و فقط یک سوال پرسیده ام! تعجب می کنم که چرا دوستان اینچنین برآشفته اند و با شیوه ای کاملا تهاجمی از الفاظی مانند کوته فکر ، کولی بازی ، بیسکویت مامانا، ملت وحشی، روشنفکران مُنگل، نوکر بی جيره ومواجب و ... استفاده کرده اند!!!
در انتها دوستی بنام آریا با فحاشی به همه ملت ایران لینکی از چند عکس ارائه فرموده است تا بنده بهتر بتوانم دو رژیم را با هم مقایسه کنم! در این مورد باید خدمت ایشان عرض کنم که جمع آوری چند عکس برای القا یک منظور خاص، کار سختی نیست. مسلما این عکس ها همه جوانب جمهوری اسلامی و حکومت محمدرضاشاه را نشان نمی دهد! جنابعالی که آن موقع بیسکویت مامانا نمی خوردید و زمین زراعی هم بیل نمی زدید حتما عکس هایی از برخی از زواياي حکومت محمدرضا شاه را در روزنامه ها و مجلات سالهای 58 و 59 مشاهده کرده اید! (که البته آنها هم تحت تاثير جو انقلاب همه شان منصفانه نبود) ولذا لزومی نمی بینم که توضیح بیشتری در این باره بنویسم! وانگهی دلیل عصبانیت شما قابل درک نیست! فرصتی برای شما فراهم شد كه شما می توانستید در پاسخ، به این عکس و یا این عکس و یا هزاران مورد دیگر اشاره کنی و نتیجه خودت را بگیری! نه آنکه بنویسی"همين ملت وحشی و بی فرهنگ که ..." من نمی دانم شما از کدام ملت نام برده ای! من تا کنون هیچ ایرانی را ندیده ام که برای پناهندگی به اتیوپی و سومالی و ... اقدامی بکند!!! من هم مانند شما معتقدم که"ملتها لايق همان حکومتهايی هستند که از آن برخوردارند" و بدین ترتیب به فرهنگ غالب هم میهنانمان انتقاد جدی دارم چرا که اگر مشکل فرهنگی غالب مردم نبود، هر حکومتی که روی کار می آمد، سریعا جو بندگی و نوکری و چاکری حاکم نمی شد اما بر خلاف شما معتقد به وحشی بودن ایرانیها نیستم و برعکس ملت ایران را یکی از رام ترین و مقید ترین! ملل جهان می دانم که علیرغم اینکه زیاد غُر می زنند کمتر اقدام می کنند! حتی بر این باورم که این مقید بودن بی اندازه به نوعی آنها را از طبیعت دور کرده است!
1 پیام:
Anonymous Anonymous فرموده است
salam. moteasefam ke bazy az ma hanooz yaad nagerefteym ke azaadye bayan yany che. nafahmideim ke tarhe hych porseshy mamnoo va zesht nyst va hata mitavanad zamine ra baraaye yek baz negary dar andisheha ijaad konad va nafahmideim ke enteghaade sahyh be che manast va bad khodemaan ra modaafe demokrasy va azadye bayaan va andyshe midaanim. amaa dooste man dar byaabaan gar be shoghe kabe khaahy zad ghadam sarzaneshhaa gar konad khaare moghylaan gham makhor. pirooz bashy va bedrood

پیام شما؟…