ایران آزاد
ایران آزاد
پس از آنكه برخي افراد، براي رفع عواقب سخنان احمدي نژاد در مورد افزايش جمعيت، اعلام كردند كه رئيس جمهور شوخي كرده است، وي اصرار كرده است كه مسئله كاملا جدی بوده است و عده اي با تحريف خبر، وي را مورد تمسخر قرار داده اند!
وي در يك مصاحبه مطبوعاتي گفته است كه «... در هيچ جاي دنيا همبستگي بين رشد اقتصادی و كنترل جمعيت مشاهده نمي‌شود ...به ما مي‌گويند كنترل كنيد، در حالي كه كشورهاي قدرتمند پر جمعيت هستند ...»
اين مردك هنوز تفاوت بين رشد اقتصادي و رفاه جامعه را نمي فهمد! بله ،هم اكنون رشد اقتصادي كشورهايي مانند چين و هند و ... بالاست ولي آيا اين مسئله ربطي به جمعيت زياد و رشد جمعيت دارد؟ از طرفي رشد اقتصادي چنين كشورهايي از كشورهاي توسعه يافته اي مانند سوئد و نرو‍ژ و فنلاند و ... بالاتر است ولي آيا اين رشد بالا بيانگر رفاه بيشتر مردمان آنهاست؟
دانش آموزي كه نمره امتحاني وي از 4 به 8 مي رسد، ١٠٠٪ رشد داشته است اما دانش آموزي كه نمره اش از ١٨ به ١٩ رسيده، تنها حدود پنج درصد رشد داشته است! وضعيت چين و هند و... همانند همان دانش آموز نمره ٤ و ۵ است! اين اراجيف نشان مي دهد كه وي حتي درك اوليه اي از مفاهيم اقتصادي و سياسي ندارد! آيا واقعا حق مسلم ما همين احمدي نژاد است؟!!!
2 پیام:
Anonymous Anonymous فرموده است
اهداف و محتوا

سیطره ی باورها و هنجار های اسلامی مانع عمده ی آزادی و آزاداندیشی در ایران است. تحقق آرمان دمکراسی مبتنی بر حقوق بشر جز با رهایش حیطه ی عمومی از قید جزمیت دینی ممکن نیست.

اگر دریابیم که ارزش ها و آرمانهای جنبش حقوق بشر، برتر از هنجارهای اجتماعی تک تک ادیان است و اسلام، به عنوان سیاسی ترینِ دین ها، به هیچ وجه با حقوق بشر سازگاری ندارد، آنگاه توجیه عقلی استواری برای مخالفت با رژیم اسلامی فعلی و هر نوع حکومت دینی خواهیم داشت.

هدف اول این سایت سیاسی است: می کوشیم در حد بضاعت خود به گذار ایران به سوی لائیسیته [ یا به تعبیر وسیع تر اما کم تر دقیق، سکولاریسم] و رهایی مردم از سلطه ی دین و دین پیشگان یاری رسانیم. در این راستا به معرفی آموزه ی حقوق بشر، مفاهیم مدرن سیاسی، طرح اندیشه های متفکران سکولار و لائیک، و نشان دادن تمایزات رفع ناشدنی اسلام با آموزه های مدرن می پردازیم.

قرن هاست که باورهای جزمی اسلام بر فضای فکری ایران سایه ی مهیبی افکنده است. فقدان روشنگری و عدم بازنگری انتقادی آموزه های اسلامی، ناشی از جهل و استبداد دیرزی و بازتولید کننده ی آن در سرزمین های اسلامی بوده است. خواست حکومت لائیک به خودی خود به معنای ضدیت با اسلام نیست، اما آشکار است که تمامیت خواهی اسلام مانع عمده ی سکولاریزاسیون جامعه و تحقق لائیسیته است.

برای هرگونه رویکرد انتقادی به دین، و رهایش از سلطه ی آن، ابتدا باید آموزه های مدرن را نیز به درستی شناخت - آموزه ی اسلام که از در و دیوار میبارد. به باور ما اگر آموزه های مدرن نزد نخبگان جامعه استبدادزده ی ما مجال عرضه، دفاع و تأمل یابد، دین در کلیّت خود در برابر عقلانیت انتقادی و آزاداندیشی تاب دوام نخواهد داشت.

هدف دوم این سایت معرفتی است: می کوشیم تا به گردآوری گوشه ای از آن تلاشهای فکری بپردازیم که بنیادهای جزمی دین و الاهیات را به چالش میگیرند. و می کوشیم با طرح بحث های فکری خواننده را به تأمل واداریم.

به این امید که این کوشش گامی باشد، هرچند کوتاه، در جهت آگاهی بخشی به دوستداران آزادی و دانایی.
www.sinouheh.co.nr

Anonymous Anonymous فرموده است
یقینا حق مسلم آنهایی که پای صندوق رای رفتن از همین احمقی نژاد هم کم تر است.
آخه وقتی ملتی به این احمق رای می‌دهد(اکثریت رای دهندگان به او رای دادند) مگر می‌توان آن ملت را با سوئد یا نروژ مقایسه کرد!؟ چنین ملتی را حتی نمی‌توان با چین و هند مقایسه کرد چه رسد به سوئد و نروژ.
درضمن باید آن استاد دانشگاهی که به این عمله مدرک داده را از تخم دار زد چون حماقت و خریت او بوده که این حرامزاده تا این مقام بالا آمده

پیام شما؟…