ایران آزاد
ایران آزاد
به گفتۀ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم توليد علم حوزه هاي علميه در آمارهاي علمي كشور گم شده است.
پیشرفتهای جدید علمی در حوزه های علمیه در زمینه های گوناگون علوم تجربی و انسانی نادیده گرفته شده است و متاسفانه دولت و بویژه وزارت علوم در معرفی و شناساندن این پیشرفتها به جهانیان کوتاهی کرده است! یکی از موضوعات پیشرفته و جدید در حوزه های علمیه، روش های نوین تشخیص رنگ و بو و مزۀ نجاست است که از مهمترین مسائل فقه شیعه می باشد! همان گونه که در رساله های مراجع گرانقدر و عظام مندرج می باشد، برای اطمینان از پاک شدن یک شیئ نجس، بایستی پس از شستن آن (به نحوی که در رساله ها آمده است) رنگ و بو و مزۀ نجاست آن از بین برود! به عبارتی الزاما باید مزۀ آن چک شود و از طرفی هم شخص مقلد باید مزۀ نجاست را از قبل بداند و بتواند مقایسه کند که آن مزه برطرف شده است یا نه!
پیشرفته ترین مباحث روز حوزه ها در زمینۀ علوم تجربی مربوط به نجوم می باشد! در این که اگر دو شخص عادل گواهی دادند که هلال ماه را رؤیت کرده اند و پیشرفته ترین تلسکوپها هم هیچ نشانی از رویت هلال ماه دریافت نکردند، تکلیف مقلد در چنین مواردی چیست؟! ضمنا پیشرفتهای جدیدی هم در زمینۀ واژه های مصطلح در فقه (مانند جایز است، محل اشکال است، محل تأمل است، بنا براحتیاط واجب، مباح است، کراهت دارد، احتیاط مستحب و ...) حاصل شده است که بایستی از طریق ژورنال های آی اس آی به اطلاع جهانیان رسانده شود! همچنین در زمینۀ تطبیق دستورات اسلام (از جمله کتک زدن زنان در سورۀ مریم و نیز ختنۀ دختران و سنگسار و موارد مختلف قصاص و ...) با مبانی حقوق بشر (و بالعکس) هم در برخی از حوزه های وابسته به متفکرین نوگرای اسلام تحقیقاتی صورت گرفته است که چون مورد تائید فقهای پیشکسوت نمی باشد و در برخی از آنها بیم از بدعت وجود دارد، انتشار آنها در مجلات آی اس آی محل تأمل است! ضمنا جهت تطابق یافته های نوین حوزه با علم پزشکی، در طرح های مشترکی با برخی از دانشگاهها، احکام نوینی برای نجاسات، تخلی و استبراء و شکیات نماز و ... و نیز مسائل مبتلابه جامعه امروزی(مانند چت کردن با ریبه یا بدون لذت و ریبه! و دوستیابی الکترونیکی و صیغه از طریق اینترنت و...) هم استخراج شده است که پس از بررسی بیشتر و در صورت موافقت و تأیید علمای عظام به سمع و نظر جهانیان خواهد رسید. ضمنا پس از طی این مراحل و انتشار مقالات در ژورنالهای معتبر، بسیاری از محققین برجستۀ حوزه به درجات استادیاری و دانشیاری و استادی افتخار خواهند داد!(شأن مقدس حوزویان أجل از آن است که بواسطۀ این درجات افتخاری نصیبشان شود بلکه بالعکس آنها به این مدارج افتخار خواهند داد!)
اما جدیدترین زمینۀ تحقیقات حوزوی مربوط به شناخت علایم ظهور می باشد. برخی از آیات عظام کامپیوتر و اینترنت را مصداقِ خرِ دجال دانسته اند که از علایم عصر ظهور می باشد. این در حالیست که برخی دیگر از محققین ماهواره و برنامه های تلویزیونی آن را مصداق خر دجال دانسته اند. تحقیقات گسترده در این زمینه ادامه دارد!
7 پیام:
Anonymous Anonymous فرموده است
Enghadr benevis ta khasteh beshi. Alhamdulillah Jomhouri Islami dar oj va eghtedar ast,albateh be koori cheshmeh doshmanan Islam va Moslemin.

Wassalam

Anonymous Anonymous فرموده است
مرسي از اخرين مطلب.درباره مطلب زابل مركز دنيا كلي حرف دارم حتما مي نويسم.

Anonymous Anonymous فرموده است
در ضمن در زمینه دیدن پای لخت ورزشکاران مرد توسط دختران هم چه با لذت و ریبه و چه بدون لذت و ریبه تحقیقاتی در دست انجام است
در ضمن سلام عرض کردم خدمت اون حاجی بالایی! آخ چقدر ما همه کور شدیم
آخه مردِک! شما اینهمه مسلمون انقلابی روزی چند بار دعا مردید که تا انقلاب مهدی خمینی تون رد نگه داره ولی خدا به اونهمه دعا توجهی نکرد و ...حالا باید بهتون بخندیم یا نه؟

Anonymous Anonymous فرموده است
در ضمن در زمینه دیدن پای لخت ورزشکاران مرد توسط دختران هم چه با لذت و ریبه و چه بدون لذت و ریبه تحقیقاتی در دست انجام است
در ضمن سلام عرض کردم خدمت اون حاجی بالایی! آخ چقدر ما همه کور شدیم
آخه مردِک! شما اینهمه مسلمون انقلابی روزی چند بار دعا کردید که تا انقلاب مهدی خمینی تون را نگه داره ولی خدا به اونهمه دعا توجهی نکرد و ...حالا باید بهتون بخندیم یا نه؟

Anonymous Anonymous فرموده است
من از شما دوستان خوهش میکنم که فقهی اخوندی والسلام تارخی ساخته ارتجاع را با بیان قران وایات الهی درنیامیزید اولا کجای دین گفته سنکسار وختنه اینها بازی اخوندی بوده کجای قرن گفته حجاب اینها بازی با لغت از بیسوادی ومهجوریت از هزاران سال پیش شده دین اسلام یکی است وشیعه وسنی حرف پوچس است دوما هیچ فرقی بین ادیان الهی نیست پیامی که محمد داد با سایرین از نوح تا ابراهیم وتوط واز زرتشت تا موسی وعیسی ومحمد یکی است ولی جای تعجب دارد که خمینی که اخوند وایت اله دینی وهمه اش از اسلام حرف میزد اولا اعتقاد زرتشی را موهوم خواند زیرا بی سواد بود واز قران بی اطلاع بقیه که از خلمنه ای تا مصباح ومکارم وجنتی وری شعری رازینی وپورمحمدی از او جنایت کار تر بابا بروید خود در قران تعمق وتفحص کنید اینها همه جاعل بدین هستند ودنبال قدرت وثروت وتهمت ببینید خومینی یکی را مرتد ویکی را منافق ویکی را مکتبی ویکی را کافر همه اش دروغ بود ومردم گوسفند وار هیچ نگفتن این مردک همان کرد که خود گفت

Anonymous Anonymous فرموده است
لطفا ذهن خود با حرفای این خشک مغزان فاسد وعقده ای الوده نکنید اولا کجای دین گفته حجاب بعد م اخوند تکلیف خود وهزار فساد خود را وقیلس به نفس خود را برای جامعه مینویسد در قران توجه به عفت هست وانهم پشدن وحافظونافرجهم وبرای زنان تنها ناحیه سینه ها ورعایت زینت زن این داستانها بجای اینهمه علوم شده دکان اخوند شما یک کلمه علمی وعقلی از اینها دیده اید تهمت دورغ وتکلیف وترس از قبر چیزی دیگر ندارند از 27 سال پیش که بتول احمق برای زنان جامعه گفت مردم را بترسانید تا حجاب بگیرنذ خوب یک زن بیوساد چون همسر خمینی بود برای 70 میلیون نفر برنامه داشت بگو چرا از بنی صدر به خاطر جنایات خود وشوهرت حلالیت طلب کردی مگر خودا به بنیصدر گوش میدهد جنایات تورا وسایرین

Anonymous Anonymous فرموده است

پیام شما؟…