ایران آزاد
ایران آزاد
صاحبنظران در این باره تحلیل های زیاد و گهگاه متناقضی ارائه کرده اند. یک تحلیل به نقل از شهروند در این مورد دیدم که عملکرد احمدی نژاد را در این مورد با عملکرد امثال بازرگان و منتظری و ... (که سبب خروجشان از حاکمیت و به انزوا رفتنشان بود) مقایسه کرده است که به نظر بسیار دور از واقعیت می نماید. اصولا اینکه احمدی نژاد بدون هماهنگی و یا احیانا مشاوره و یا حداقل دریافت پالس موافق دست به انجام چنین کاری زده باشد بسیار بعید و حتی می توان گفت غیر ممکن به نظر می رسد. آن دستبوسی های کذائی و به دیدار امثال مصباح رفتنها و ... چنین به ذهن متبادر می کند که وی صاحب استقلال رای و تفکر پابرجا و شخصیت مستحکمی نباشد ضمن اینکه برخی از اعمال افراطی وی چه در زمان شهرداری و چه در زمان رییس جمهوری، بیانگر این است که وی حتی خود معتقد به چنین روشهایی نباشد بلکه از جانب افراد یا شخص خاصی به چنین اقدامی مبادرت کرده باشد. از آنجا که پدر معنوی وی یعنی مصباخ یزدی با این اقدام مخالفت کرده است تنها بدیلی که می توان تصور کرد این است که از جانب شخص خامنه ای دستوری گرفته و یا حداقل پالس موافقی دریافت کرده باشد. اما هدف خامنه ای همانگونه که قبلا هم نوشته ام، می تواند اقدام برای ضایع کردن مراجع قم باشد که پاشنه آشیل خامنه ای اند و فتاوا و نظراتشان همچون تهدید شمشیری برگردن خامنه ایست که جرات هر گونه عملکرد مستقلی را از وی می گیرد. خامنه ای که نزد مردم محبوبیتی ندارد مجبور است که مشروعیت خود را در دین و مذهب بجوید و اگر مراجع قم که بالاترین مراجع در اظهار نظرهای مذهبی تشیع هستند با خامنه ای مخالفتی بکنند در واقع خامنه ای فاقد هرگونه مشروعیتی (حتی ظاهری) خواهد شد. اکنون که خامنه ای فهمیده است که این مراجع موقعیت قبلی خود را در بین توده مردم از دست داده اند سعی دارد با انتساب روشهای افراطی به این مراجع، خود را از معرض انتقادات کنار بکشد.
حتی اگر احمدی نژاد دستور خود را پس بگیرد، خامنه ای به قسمتی از هدف خود که همان ضایع کردن مراجع در نظر مردم باشد، رسیده است هر چند که تائیدی بر ناتوانی وی در مقابل مراجع قم نیز خواهد بود.
5 پیام:
Anonymous Anonymous فرموده است
اميدجان اصولا توي اين مملكت كي جز همون يه مشت ابله احمق از نسل خميني ها و كساني مثه طاهر و سعيد و تقي و نقي اين سيد علي گدارو آدم حساب مي كنه كه توي اون مدرسه آموزش ابنه اي گري(حوزه ي عَلَميه) كسي آدم حسابش كنه؟
تا بود كه اكبر كوسه بود و صد البته هنوز هم هست
خامنه اي بره بشينه پاي بساطش سنگين تره تا بياد مملكت داري كنه

Anonymous Anonymous فرموده است
الاغ جان يکي از مخالفين اين طرح خود رهبري بود. چشم کورت را باز کن ببين و بشنو

Anonymous Anonymous فرموده است
رهبري كيه كه بتونه مخالفت هم بكنه اون مرتيكه ترياكي خيلي زور بزنه دماغشو بالا بكشه

Anonymous Anonymous فرموده است
شميم عزيز
خيلي بي شعوري
واسه چي با عشق من اينجوري حرف ميزني
بدبخت اگه عرضه داشتي خودتو جمع و جور مي كردي
ببين كوچولو من نمي خواستم به كسي توهين كنم اما هر دو طرف درگير تو اين وبلاگ يه مشت آدم بي فرهنگند
هم اون سعيد هم تو و اميد
بنده ي خدا خامنه اي چي از دست شماها ميكشه
شما ها گند زديد به مملكت
در ضمن محبوبيت خامنه اي خيلي بيشتر از مراجع قم هست
من فقط خامنه اي رو قبول دارم
خامنه اي جون عشق پويايي
اينو نوشتم تا چشمتون در بياد

Anonymous Anonymous فرموده است

پیام شما؟…